ns'sense

brand focused
design studio

nssense
creative brand design studio

O.C. De Kleine Beer

Sinds 2016 verzorgt ns’sense de layout van de cultuuragenda voor O.C. De Kleine Beer in Beernem. De voorbije jaren vonden steeds meer cultuurminnende mensen hun weg naar het ontmoetingscentrum. Voorjaar 2023 werd er vanuit de gemeente Beernem een nieuwe ontwerpvraag uitgestuurd naar verschillende partijen. Deze keer is de gunning niet aan ns’sense toegekend. Dit ontwerp, dat bedoeld was voor cultuurseizoen 2023-24, zal dus helaas voor altijd een conceptontwerp blijven.

Cover

Het ontwerp van de cover heeft een vaste structuur voor de tekst en het logo in zwart of wit. De grafische figuur, de kleuren en de doodle kunnen jaarlijks variëren. Dit zorgt voor variatie en frisheid, terwijl het fundament en de herkenbaarheid behouden blijven.

Themapagina’s

Elk thema heeft een eigen kleur dat op de activiteitenpagina’s  terugkomt. De diversiteit van het programma wordt uitgedrukt door het gebruik van verschillende karakters in een typografisch spel. De doodles verwijzen naar de mensen en de creativiteit van de programmatie. De grafische elementen sluiten aan bij de huisstijl van Beernem. 

Activiteitenpagina’s

De lay-out van de activiteitenpagina’s heeft een vaste structuur, maar de afbeeldingen zijn flexibel en kunnen worden aangepast aan de grootte van de input. Zo ontstaat er een speelsheid doorheen de cultuuragenda. Het themakleur zorgt voor oriëntatie.

Branding

Om de herkenbaarheid te vergroten, is het belangrijk om het ontwerp van de cultuuragenda ook toe te passen op andere vormen van communicatie, zoals affiches en social media posts. Dit zorgt voor een consistente visuele identiteit en versterkt de merkherkenning bij het publiek.

meer projecten
Scroll naar boven