Beernem is een bruisende West-Vlaamse gemeente in de groene rand rond Brugge. Sinds jaar en dag werd het gemeentelijk wapenschild gebruikt als logo. Om de gemeente duidelijker in beeld te brengen en ervoor te zorgen dat de gemeentelijke initiatieven beter herkenbaar zijn, ontstond de behoefte aan een promotioneel logo en eigen huisstijl.
De B van Beernem, maar ook van Beren, Bruggen, Bossen, Boeren, Bloeien, Bruisen, Boosten, Beleven, Boeiend … Beestig.
Wie Beernem zegt denkt aan beren. De beer staat voor de Beernemse traditie en historische rijkdom, voor warmte en kracht.
Het landschap van Beernem wordt verbonden door de vele bruggen. De 3 pijlers van de brug in het logo staan symbool voor de 3 deelgemeentes: Beernem, Oedelem, Sint-Joris.
We zetten Beernem op de kaart! Een sterke identiteit zorgt voor een optimale zichtbaarheid, ook buiten de gemeentegrenzen.
De neus van de beer staat ook voor de 4de dorpskern die Beernem rijk is.
Beernem verbindt
Beernem bevindt zich op een knooppunt van verbindingswegen, wat zorgt voor een versnipperd landschap. De gemeente wordt doorkliefd door de E40, de spoorweg en het kanaal Gent-Brugge. Er zijn weinig landelijke gemeentes met zoveel bruggen op hun grondgebied. De bruggen verbinden niet alleen het landschap, maar ook de mensen die er wonen, werken, leven, beleven.
Beernem wil een brug slaan naar de inwoners, verenigingen, ondernemers … naar iedereen die deel uitmaakt van de Beernemse gemeenschap.